Sposób na suplementację kwasu askrobiowego

​Mówi się, że najbogatszym źródłem witaminy C jest acerola. Rzeczywista masa witaminy zawarta w tak zwanej wiśni z Barbados wynosi 2,5 mg na 100g owocu. Jest to faktycznie spora dawka, jednakże owoce aceroli nie są łatwo dostępne,  ani proste w przechowywaniu. Dobrą alternatywą dla spożywania samego owocu, jest ekstrakt z aceroli. Ma on zbawienny wpływ na ludzki organizm. Niewielu jednak wie, że nawet ekstrakt z aceroli można przedawkować, dlatego ważne jest by zapoznać się ze sposobem i zalecaną ilością przyjmowania suplementu. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych konsekwencji.

Kwas askrobiowy nie jest magazynowany w naszym organizmie. Jego nadmiar przy przedawkowaniu musi być usuwany przez wątrobę. Nawet tak, pozornie nieszkodliwy ekstrakt z aceroli może spowodować dysfunkcję tego narządu. Środek ten najlepiej jest stosować w okresie zwiększonego zapotrzebowania. Ekstrakt i zawarta w nim witamina C mają co prawda szeroki wachlarz zastosowań, jednakże najskuteczniej działają jako środek zapobiegawczy przeciwko przeziębieniu, czy grypie.

Nasza codzienna dieta jest bogata w kwas askrobiowy, duże jego ilości są zawarte chociażby w natce pietruszki, owocach cytrusowych i czarnych porzeczkach. Jeśli dieta jest z jakichś powodów uboga w witaminę C warto zastosować jako jej suplementację acerolę

Objawy niedoboru witaminy C są łatwo rozpoznawalne. Czujemy się wtedy zmęczeni i osłabieni, towarzyszy nam ból stawów, krwawią dziąsła. Jeżeli doświadczasz tego rodzaju dolegliwości zastosuj ekstrakt z aceroli.

Powiązane artykuły